Tuesday, July 2, 2019

20

Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień...
W sumie to nie, ale tak jest dobrze. Z nostalgią wspominam lata w przedszkolu, podstawówce, gimnazjum i liceum także, chociaż to było niedawno. Jednak moje rozczulenie zbiera się nad brakiem odpowiedzialności i świadomości swoich decyzji. Tęsknię za czasem, kiedy nie przejmowałam się każdą głupotą, a największym problemem był fakt, że nie nauczyłam się na kartkówkę, którą można było poprawiać w nieskończoność. Może to zabrzmieć nieco aspołecznie, jednak nie brakuje mi mojego rodzinnego miasteczka. Ważniejsze miejsce w moim sercu zajęła chociażby Częstochowa, w której uczyłam się tylko trzy lata! Brakuje mi za to rodziny, która niestety - w większym procencie pozostała tam, skąd ja uciekłam.
Kiedy byłam w podstawówce albo na samym początku gimnazjum przeczytałam książkę "jedź, módl się, kochaj", którą pożyczyłam od taty. Nigdy nie uchodziłam za mola książkowego, jestem wymagającym odbiorcą i ciężko mnie zainteresować. Mimo to, istnieją książki, które pochłaniam z niesamowitym zapałem i zżerającą ciekawością. Wracając. Czytając owe dzieło byłam pod wielkim wrażeniem decyzji głównej bohaterki. Porzuciła swoje statyczne, niekiepskie życie z powodu jakiejś fanaberii? Jakoby nie wiedziała kim jest? To tak się da? Cóż za abstrakcja!
Podczas jednego z wyjazdów, wydaje mi się, że były to Włochy, kobieta wspomniała zdanie, którego sens do dzisiaj zapisał się w mojej pamięci. Otóż było tam powiedziane, że każdy z nas ma swoje MIASTO. Właśnie w nim czujemy się najlepiej, jesteśmy sobą. Przez lata szukałam. Myślałam, że to Mediolan, Paryż, Barcelona... długo by wymieniać. Wszędzie było mi dobrze, na pewno dużo lepiej niż w domu. Ta atmosfera, ten klimat... Wszystko było magiczne. Jednak te miasta szybko się nudziły, nie zagrzałabym tam miejsca na dłużej niż miesiąc.
Minęło dwadzieścia lat od mojego pierwszego dnia na ziemi. Jestem jednostką myślącą, a przynajmniej starającą się. Stwierdzam, iż moje życie bywało dość intensywne. Nie obyło się bez przygód niczym z filmów, o których wiedzą tylko moi bliscy. Raz dramat, raz komedia. Psychika przechodziła przez wiele stanów, jednak dopiero teraz stwierdzam, iż w miarę się unormowała. Myśląc o tym co działo się w mojej głowie chociażby rok temu - ciężko w to uwierzyć. To na pewno moje myśli? Wracając do czasów podstawówki czy gimnazjum - szok i niedowierzanie.
Jeśli kiedykolwiek będziecie się zastanawiać czy zmiana wewnętrzna ludzi jest możliwa, podpowiem Wam. Tak. Chociaż może zmiana to za duże słowo. Bardziej "odkrycie prawdziwego siebie". W końcu mam cele, a przez okno widok na piękne miasto, w którym każdego dnia zakochuję się na nowo. Dziękuję Ci losie za to, że tak bardzo mnie rozpieszczasz i uczyniłeś dzieckiem szczęścia. Cieszę się, że w końcu potrafię się skupić na pozytywach. Mam cudowną rodzinę, wspaniałych przyjaciół i znajduję się tam, gdzie chciałam mieszkać od małego. Nie studiuję na prestiżowej uczelni za granicą, nie zarabiam milionów za dodawanie zdjęć na insta i nie mam super przystojnego chłopaka, ALE to co dostałam jest wystarczające i czuję, że to jeszcze nie koniec. Może i umrę samotnie lub wplątana w romans, jednak na pewno będę wtedy w stu procentach sobą, nie ograniczaną przez niewidzialne bariery.
Mam dla Was jedną radę: obserwujcie ludzi. Socjologia, mimo popularnych opinii, jest naprawdę przydatna w naszym funkcjonowaniu. W ten sposób nauczycie się dużo więcej. Obserwujcie, słuchajcie i inspirujcie się. Decydujcie gdzie chcecie być, czy chcecie BYĆ. Pamiętajcie, że przyszłość leży w Naszych rękach. Działajmy - nie tylko dla pieniędzy. Bezinteresowność jest kozacka. Remember that! Nie podążajcie za tłumem, kształtujcie własne zdanie i poglądy. Stwórzcie siebie od podstaw, edukujcie na przeróżne tematy. Dbajcie o ciało i umysł, pamiętajcie, że nie wszystko co pokazuje czwarta władza to prawda. Sami pokierujcie swoje życie tak, aby wspominane przypominało film ubiegający się o Oscara. Popełniajcie błędy i uczcie się na nich. Nie wchodźcie dwa razy do tej samej rzeki i szanujcie innych. Każdy bierze odpowiedzialność za swoje czyny, nie wincie się za głupotę całego świata czy chłopaka, który zdradził z Wami dziewczynę. Nie warto. Narzekając niczego nie zmienimy. Działajmy. Róbmy to w imię naszej przyszłości.

PS Takie moje małe życzenie z okazji urodzin - zainteresujcie się trochę sytuacją ekologiczną. Nie możemy wiecznie zamykać oczu. Skoro możemy uratować tyle żyć lub je chociaż odrobinę 
przedłużyć - dlaczego by się nie podjąć? Zróbcie to BEZINTERESOWNIE.








Zdjęcia - Yulyia Smutinka (instagram)
Makijaż - Klaudia Czępińska (instagram)

8 comments:

  1. A więc tak... Po kolei:
    Wszystkiego najlepszego, kochana!
    Piękne zdjęcia i bardzo fajny wpis!
    Ja prawdopodobnie już za kilka miesięcy będę opuszczała mój rodzinny dom. Na razie nie jest to dla mnie łatwe, pełno sprzeczności: niby chcę się wyprowadzić do dużego miasta, ale nie wyobrażam sobie, że mój rodzinny dom, azyl, będzie miejscem gdzie będę spędzała tylko weekendy i wakacje. A jeśli nie uda mi się znaleźć pracy w rodzinnych okolicach, to będę musiała poszukać tam gdzie będę studiować, co sprawi, że będę rzadziej w domu niż większość studentów.

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój Instagram

    ReplyDelete
  2. Wszystkiego najlepszego oraz piękna sesja!
    Ja jeszcze mam swoje kilka lat, ale jak pomyśle, że za dwa lata będę miała moją 18 to mnie ten fakt jakoś przeraża.
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ja także pamiętam jak obchodziłam swoje 20 urodziny. Nie zapomniane urodziny. Czekam na kolejny twój wpis:)

    ReplyDelete
  4. "
    We are the team from Tropika Club Magazine.

    Tropika Club Magazine is your leading online magazine for the discerning male and female Singaporean. We cover various topics of interest, ranging from beauty and vogue for her, and grooming and style for him, as well as city and destinations and top picks. To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please click on this link

    Check out some of our articles below; they are a good read:

    1. 4 Signs that you are developing Hormonal Acne

    2.""Stress Turns Hair White,"" Discovered by Scientists (male)

    3. Singapore's Solidarity Budget for COVID-19 Explained

    4. How To Shave Your Bikini Line with these Easy Tips

    5.7 Things that can Influence your Breast Size "

    ReplyDelete
  5. Great post! We would like to feature your post on Tropika Club too if that's possible?
    Tropika Club Deals is part of the Tropika Club ecosystem:

    Tropika Club Deals – Search for the best voucher and coupon deals
    Tropika Club Bookings – Discover and book services at amazing off-peak discounts
    Tropika Club Magazine – Get the latest scoop on beauty, wellness, eats and all things Singaporean


    Tropika Club Deals is ideal for customers who want to discover the best deals without having to commit to a specific appointment date and time. Deals allow customers to buy vouchers and coupons in advance and to arrange the appointment directly with the merchant or business. Customers can also buy vouchers as gifts or to use for the future.

    Tropika Club Bookings is ideal for customers who want to see the full selection of a merchant or business. Customers can search by merchant or service categories and then choose from a full range of service offerings. Customers can also see if there are any off-peak discounts for the selected service(s). Customer will book the appointment for the specific date and time.

    Tropika Club Magazine crafts and curates articles for the discerning Singapore male and female. We provide up-to-date articles on Beauty and Vogue for gals, and articles on Grooming and Style for guys. We also cover local Singaporean content under City. Supporting Tropika Club’s vision to bring the best beauty, wellness and fitness services to our visitors, we also have a review section on the best services and selections under Top Picks. This features the Top 10 rankings for your beauty and wellness salons based on the various regions in Singapore. Tropika Club Deals brings to you great deals and offers from our merchants in the form of amazing discounted vouchers and codes. In addition, enjoy cashback as much as up to 5% for each purchase you make, regardless of the amount you spend. Think Cashback. Think Tropika.

    ReplyDelete
  6. Jesteś piękną, prawdziwą Damą.

    ReplyDelete
  7. สล็อตเว็บตรงฝากถอน true wallet ไม่มีขั้นต่ำ นั้นยังเป็นเหตุให้มีโปรสล็อตตลอดระยะเวลา สดใหม่ ก็เลยทำให้เกมของพวกเราPGSLOTนั้น มีคุณภาพ มีมาตรฐาน แล้วก็ ยังเปิดบริการ24ชั่วโมง

    ReplyDelete